Borger-, bruger- og erhvervsanalyser
Vi udarbejder analyser der understøtter udvikling i det offentlige. Analyser der har til formål at levere indsigt, til støtte for bedre beslutninger. Som kunde kan du trække på vores omfattende erfaring med analyser og undersøgelser for kommuner, ministerier, styrelser og fonde. Plan Gruppens analyser er specielt udviklet til at passe ind i det kommunale visions-, strategi- og planarbejde.
BORGERANALYSER
Undersøgelser hvor borgerne er den primære målgruppe for analysen.
BRUGERANALYSER
Undersøgelser hvor brugere af en defineret ydelse / service er den primære målgruppe.
ERHVERVSANALYSER
Undersøgelser hvor erhvervsvirksomheder er den primære målgruppe for analysen.
Borgeranalyser
BORGERKOMPAS
Borgerkompas er en analyse af kommunen som levested, der belyser borgernes syn på kommunens bæredygtighed, identitet, livskvalitet, bosætningsforhold og fremtid. Bruges af flere kommuner som styringsredskab og kan finde anvendelse i hele styringsforløbet, fra visioner til handlingsplaner.

BOSÆTNINGSKOMPAS
Analyser af borgernes boligønsker der kan hjælpe kommuner, bygherrer og boligselskaber med at udvikle den type af boliger, som borgere efterspørger. Undersøgelsen er relevant i forhold til arbejdet med bolig- og byplanlægning. Undersøgelsen kan bruges flere steder i styringsspektret, fra planstrategi til kommuneplan.

HANDELSKOMPAS
Analyser af borgernes indkøbsvaner der giver viden til udviklingen af strategier for lokal detailhandel i forhold til forbrugerservice, dagligvarer, udvalgsbutikker og online handel. Undersøgelsen er relevant i forhold til arbejdet med detailhandelsplanlægning, byudvikling og byplanlægning.

KLIMAKOMPAS
Analyse af borgernes holdninger, handlinger og udfordringer i forhold til bolig, transport og forbrug, som input til bæredygtige løsninger, information, stimulering og samarbejde. Undersøgelsen er relevant i forhold til borgerrettede klimaindsatser i styringsspektret, fra visioner til mål og politikker.

Brugeranalyser
SERVICEKOMPAS
Analyse der belyser brugernes og borgernes overordnede tilfredshed med vigtige serviceområder i kommunen. Undersøgelsen fungerer som en temperaturmåling på, hvor god kommunen er til at levere værdi til borgerne og kan benyttes som input- og styringsredskab i arbejdet med politikker, planer og handlingsplaner.

MOBILITETSKOMPAS
Analyser af erfaringer, vaner og holdninger, der bidrager til viden om mobilitet, transportvaner, behov og trafiksikkerhed. Undersøgelsen er relevant i forhold til arbejdet med mobilitet, trafikvaner og trafiksikkerhed. Kan særligt bruges i styringsarbejdet med planstrategi og kommuneplan, men har også bredere anvendelse.

Erhvervsanalyser
HANDELSKOMPAS
Analyser af borgernes indkøbsvaner der giver viden til udviklingen af strategier for lokal detailhandel i forhold til forbrugerservice, dagligvarer, udvalgsbutikker og online handel. Undersøgelsen er relevant i forhold til arbejdet med detailhandelsplanlægning, byudvikling og byplanlægning.

MYNDIGHEDSKOMPAS ERHVERV
Analyse af myndighedskontakt og myndighedsbetjening, der kaster lys over virksomhedernes oplevelser af kontakten med det offentlige. Undersøgelsen er relevant i forhold til arbejdet med erhvervsservice og myndighedsbetjening i f.eks. byggesager, vejsager, miljøtilladelser eller samarbejde med jobcenter.


Evidens til beslutninger
Den rigtige analyse kan betyde forskellen mellem gode og mindre gode beslutninger.
Gennem pålidelige metoder hjælper vi beslutningstagere til viden, indsigt og overblik.
Vi benytter kvantitative og kvalitative metoder - online undersøgelser, telefoninterviews, online interviews, fokusgrupper og workshops.
VIDENSBEHOV
Vi afdækker jeres vidensbehov
Den rigtige viden er afgørende for organisationens beslutninger, forudsat den er korrekt, gennemskuelig og operationel. Sammen med jer beskriver vi behovet for viden - om hvad, til hvilket formål, hvor ofte og til hvem.
METODEUDVIKLING
Vi udvikler undersøgelser
Vores service på udviklingsområdet omfatter rådgivning om undersøgelsesmetoder, udvikling af planer for dataindsamling, spørgeskemaer og interviewguides, projektplanlægning samt test og kvalitetssikring af metoder og spørgerammer.
DATAINDSAMLING
Vi indsamler data
Vi gennemfører årligt dataindsamling over for mange tusinde respondenter. Dataindsamlingen kan have forskellige former, herunder e-mail distribuerede undersøgelser, tablets / on location svar, telefoninterviews, fokusgrupper eller observationer.
RAPPORTERING
Vi analyserer og rapporter
Vores motto er "Rettidig og relevant viden". Vores service omfatter analyse, forståelse og formidling af data til brugbar viden. Fra faktuelle data til analyser og rapporter. Har du brug for kontinuert viden om vaner, kendskab, holdninger eller tilfredshed, leverer vi rapportering i realtid.
TRACKING
Vi hjælper dig med at være ajour
Nogle gange har man brug for viden løbende - enten fordi man gerne vil være ajour med den nyeste udvikling, eller fordi man har behov for at følge tendenser over en længere tidsperiode. I begge tilfælde er en "tracking" løsning svaret - så du kan følge data og tendenser på dit område. Vi udvikler små og store trackingprojekter med uafbrudt dataindsamling over mange år.
PANELER
Vi opretter, administrerer og anvender paneler
En af vores særlige kompetencer er drift af online paneler. Gennem skræddersyede paneler kan vi give dig adgang til viden om den målgruppe, som er vigtig for jeres organisation. Vi har mange års erfaring med digitale paneler som borgerpaneler, kundepaneler, brugerpaneler og ekspertpaneler.
SPECIALLØSNINGER
Vi udvikler researchløsninger til særlige behov
Vores arbejde sig altid om den unikke kundes ambitioner og udfordringer. For at understøtte kunders særlige behov for undersøgelser og rapportering, udvikler vi også gerne løsninger på komplicerede behov, som kan klare de fleste udfordringer.
INTERNATIONALE SURVEYS
Vi skaffer viden på tværs af grænser
Gennem vores internationale adgang til millioner af svarpersoner, kan vi løse surveyopgaver på tværs af landegrænserne - endda med stor præcision regionalt og målgruppemæssigt. Vores samarbejde rækker ud til alle dele af verden.
Løsninger med kunden i centrum
Vi har erfaring med mange forskellige typer af undersøgelser, dokumentation og målinger. Vi kan indhente viden om såvel børn, familier, ældre og studerende, ledere og iværksættere. Vi kan oprette systemer til ledelses information, udforme real time dashboards og fremlægge rapporter for myndigheder og politikere. Uanset formen, har vores løsninger altid kundens behov og ønsker i centrum.
Befolkningsmålinger
Borgermålinger / Brugermålinger
Borgerpaneler / Brugerpaneler
Brugerprofilering
Bæredygtighedsmålinger
Evalueringer
Familieinterviews
Fokusgrupper
Interviews af særlige målgrupper
Kvalitetsmålinger
Levestedsmålinger
Målinger via E-boks
NPS-studier
Observationer
Rekruttering til fokusgrupper, møder eller workshops
Statistiske analyser
Tilfredshedsmålinger
Workshops
