SERVICEKOMPASSET: ANALYSER AF KONTAKT OG KOMMUNIKATION
Kommunen tilbyder flere kanaler og kontaktflader, herunder: telefon, fremmøde, e-Boks, hjemmesider, selvbetjening og sociale medier som især Facebook, samt information på hjemmesider og i lokalaviser. For forvaltninger kan det være en vanskelig udfordring at holde styr på, hvordan de forskellige kanaler opleves af brugerne i forhold til relevans og tilfredshed.
Overblik og læring på tværs er målet med Servicekompas.
Undersøgelsen er et redskab til den lærende myndighed, der ønsker udvikling gennem feedback fra brugerne, enten gennem daglig feedback, eller gennem en samlet kontakt-undersøgelse. Resultatet udvikling til gavn for brugere. I den sammenhæng måler vi kontakt-, informations- og serviceoplevelsen på alle kontaktflader.
-
Ydelse: Måling og rapportering af service- og kontakt oplevelser, kvalitet og relevans på tværs af kanaler.
-
Udbytte: Viden til dokumentation, udvikling og motivation/ledelse af serviceoplevelser.
-
Anvendelse: Evaluering af kontaktflader/kanaler, dokumentation af servicekvalitet og serviceudvikling.