
MYNDIGHEDSKOMPAS BORGER
Borgernes møde med myndighederne
Analyse af borgerkontakt og service der kaster lys over borgernes oplevelser i kontakten med det offentlige. Det være sig gennem telefon, fremmøde, e-Boks, selvbetjening eller hjemmeside. Brugerundersøgelsen af kontaktoplevelser kan bruges i styringsforløbet, fra kommuneplan til handlingsplaner.
Det offentlige tilbyder borgerne flere kanaler og kontaktflader, herunder: telefon, fremmøde, e-Boks, online selvbetjening og sociale medier, samt information på egne hjemmesider og i lokalaviser. For myndigheder og forvaltninger kan det være en vanskelig udfordring at holde styr på, hvordan de forskellige kanaler opleves af brugerne i forhold til relevans og tilfredshed. Plan Gruppens kontaktanalyse kaster lys over borgernes oplevelser i kontakten med det offentlige.
Analysen kan omfatte et eller flere områder:
Kontaktoplevelser på tværs af kanaler
Kontaktoplevelser for specifikke kanaler
Kontaktoplevelser i Borgerservice
Kontaktoplevelser i Jobcenter
Kontaktoplevelser for afdelinger